ردیابی

چگونه بفهمیم گوشی موبایل ردیابی می‌شود؟

گوشی‌های هوشمند مدرن جذاب هستند. قاب موبایل و سایر لوازم جانبی گوشی‌های موبایل، آن‌ها را جذاب‌تر هم می‌کند. این کامپیوترهای کوچک قدرت کافی برای ذخیره‌سازی کل زندگی دیجیتالی ما را دارند. همه اطلاعات ما در فضای دیجیتالی گوشی‌های موبایل جا می‌شوند. همه فایل‌های موسیقی، تصاویر، و مکالمات ما در این سیستم هوشمند کوچک به راحتی قرار می‌گیرند. این قسمت روشن و شیرین ماجرا است، اما همین توانایی میتواند گوشی شما را به هدفی برای جاسوسی تبدیل کند. در این مقاله ما به این پرسش پاسخ می‌دهیم که چگونه بفهمیم گوشی موبایل ردیابی می‌شود؟

جاسوسان احتمالی زیادی وجود دارد که باید نگران آن‌ها بود. هکرها و سایر مهاجمان دیجیتال ممکن است در حال تلاش برای به دست آوردن اطلاعات شخصی شما باشند. تمام دستورالعمل‌های این مقاله با استفاده از Pixel ۴a مبتنی بر Android ۱۱ تهیه شده است. به یاد داشته باشید که اگر از دستگاهی مبتنی بر سازنده دیگری استفاده می‌کنید و یا نرم‌افزار متفاوتی را اجرا می‌کنید، مراحل ممکن است کمی متفاوت باشد.

ردیابی گوشی

عملکرد گوشی موبایل

نرم افزارهای جاسوسی دائماً روی به دست آوردن اطلاعات شما کار می‌کنند. به همین دلیل است که وقتی دستگاه‌ها این نرم‌افزار یواشکی را در پس‌زمینه اجرا می‌کنند، اغلب کند می‌شوند. اگر عملکرد گوشی شما به طور ناگهانی بدون هیچ دلیل مشخصی کاهش می‌یابد، باید نگران ردیاب‌ها باشید!

کاهش ناگهانی عمر باتری

این که شارژ یک گوشی موبایل به اندازه زمانی که اولین بار خریداری شد دوام نمی‌آورد، طبیعی است. باتری‌ها با گذشت زمان و کم کم فرسوده می‌شوند. به علاوه، با گسترش مجموعه برنامه‌های داخل موبایل، کار بیشتری روی دستگاه‌ موبایل تحمیل می‌شود. با این حال کاهش ناگهانی عمر باتری طبیعی نیست.

نرم‌افزار ردیابی می‌تواند منابع زیادی را اشغال کند. ردیابها در پس‌زمینه کار می‌کنند، GPS شما را اجرا می‌کنند، و کارهای دیگری را انجام می‌دهند. تخلیه غیرمنتظره باتری می‌تواند به این معنی باشد که شخصی دستگاه شما را ردیابی می‌کند.

نحوه بررسی اینکه کدام برنامه‌ها باتری شما را مصرف می‌کنند:

برنامه تنظیمات را باز کنید.
روی Battery ضربه بزنید.
دکمه منوی ۳ نقطه را انتخاب کنید.
استفاده از باتری را بزنید.
لیستی از برنامه‌های دارای درصد مصرف باتری ظاهر می‌شود.
بررسی کنید که آیا برنامه‌های عجیب و غریب یا ناشناخته‌ای در اینجا وجود دارد. اگر چیزی را می‌بینید که نمی‌توانید آن را تشخیص دهید، آن را در گوگل جستجو کنید و ببینید احتمالاً یک برنامه جاسوسی یا ردیابی است یا خیر.

بررسی داده‌های ارزشمند گوشی موبایل

یک برنامه ردیابی سعی می‌کند به طور مداوم خود را به روز کند. این بدان معناست که به داده‌ها و مقدار زیادی از آن نیاز دارد. نحوه بررسی میزان مصرف داده گوشی موبایل:

برنامه تنظیمات گوشی خود را باز کنید.
Network & internet را انتخاب کنید.
به شبکه موبایل بروید تا ببینید چه مقدار داده استفاده می‌کنید.
می‌توانید با رفتن به «استفاده از داده‌های برنامه» به جزئیات بیشتر دسترسی پیدا کنید.
شما می‌توانید اطلاعات بیشتری را ببینید و حتی بررسی کنید که هر برنامه چقدر داده استفاده می‌کند.
دوباره لیست برنامه‌ها را بررسی کنید و ببینید کدامیک بیشتر از اینترنت استفاده می‌کنند. به دنبال هر گونه اختلاف باشید. برای مثال، دیدن YouTube که از داده‌های زیادی استفاده می‌کند طبیعی است، اما برنامه «یادداشت ها» نباید از داده‌های زیادی استفاده کند.

ردیابی موبایل

افزایش ناگهانی دما

آیا گوشی شما زیاد داغ می‌کند؟ این فرآیند در حین بازی سخت با موبایل یا در حین شارژ کردن عادی است، اما زمانی که با تلفن کار نمی‌کنید، در جیب شما قرار دارد یا کارهای سبک انجام می‌دهید، نباید این اتفاق بیفتد. اگر متوجه دمای غیرعادی گوشی خود شده اید، ممکن است قربانی جاسوسی شده باشد.

شنیدن صداهای عجیب

بررسی تماس تلفنی Redmi Note ۸ Pro – چگونه بفهمم کسی در حال جاسوسی از تلفن اندرویدی من است
ما در مورد فعالیت‌های ماوراء الطبیعه صحبت نمی‌کنیم… اگرچه گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد. گاهی اوقات تلفن‌هایی که از آن‌ها جاسوسی می‌شود در حین تماس صداهای عجیبی ایجاد می‌کنند. این می‌تواند شامل نویز سفید، بیپ یا اکو ساده باشد. البته، همه ما گاهی اوقات استقبال بدی داریم، اما این نباید یک امر عادی باشد.

روشن و خاموش شدن گوشی موبایل

از سایر علائم معمولی که نشان می‌دهد ممکن است دستگاه شما در معرض خطر قرار گرفته باشد، بوت شدن و خاموش شدن تصادفی است. در صورت مشاهده این نوع رفتارهای عجیب، به دنبال یافتن گزینه های دیگر هم در گوشی موبایل خود باشید.

پیام‌های عجیب و غریب

شاید پیامک‌های  عجیب و غریبب دریافت کنید که دارای یک دسته از حروف و اعداد هستند که به نظر می‌رسد کد هستند. شاید فقط صحبت تصادفی از اعداد ناشناخته. مهاجمان اغلب از آن‌ها برای برقراری ارتباط با دستگاه‌ها و دادن دستورات به گوشیهای موبایل استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک مهاجم به موقعیت مکانی شما نیاز داشته باشد، می‌تواند با ارسال یک پیام با یک کد از پیش تعیین شده، آن را درخواست کند.

وجود برنامه‌های ناشناخته در گوشی موبایل

ممکن است کاربران متوجه وجود برنامه هایی در گوشی موبایل خود شوند که قبلا وجود نداشته است. این برنامه‌ها ممکن است بدافزار یا جاسوس‌افزار باشد که اغلب می‌تواند سایر برنامه‌ها را بدون تأیید روی تلفن هوشمند شما دانلود و نصب کند.

آیا گوشی شما کارهایی را انجام می‌دهد که نباید انجام دهد؟

چراغ‌های اعلان‌ها، صداها و صفحه‌های فعال استاندارد هستند، اما دیدن این موارد در زمانی که نباید اتفاق می‌افتند، مشکلی ندارد. در صورتی که گوشی شما زمانی که هیچ کاری با آن انجام نمی‌دهید، علائمی از فعالیت نشان دهد، باید نگران باشید. اگر صفحه‌نمایش روشن می‌شود یا گوشی صدا می‌دهد و هیچ اعلانی در چشم نیست، ممکن است نشانه‌ای باشد که کسی جاسوسی گوشی موبایل شما را می‌کند.

مشکلات خاموش یا راه اندازی مجدد

هکرها می‌توانند خاموش کردن یا راه اندازی مجدد تلفن را پیچیده کنند. برخی از جاسوس افزارها حتی می‌توانند از چنین اقداماتی جلوگیری کنند.

نوشته‌های عجیب و غریب تاریخچه مرورگر

به تاریخچه مرورگر خود نگاه کنید و ببینید آیا چیز عجیبی در آن وجود دارد یا خیر. به طور خاص، سعی کنید ببینید آیا چیزی در مورد نرم‌افزار جاسوسی تلفن وجود دارد یا خیر. ممکن است شخصی از مرورگر شما برای دانلود نرم افزارهای جاسوسی استفاده کرده باشد. به همین ترتیب، افرادی که می‌خواهند داده‌های خصوصی شما را بدزدند، ممکن است به وب‌سایت‌ها نگاه کنند تا ببینند چه چیزی می‌توانند بگیرند.

جاسوسی گوشی

سخن آخر

در این مقاله ما به یک پرسش مهم پاسخ دادیم :چگونه بفهمیم گوشی موبایل ردیابی می‌شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به این سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *