لوازم جانبی اصل

تشخیص شارژر موبایل اصل از تقلبی

حتماً برای شما هم پیش آمده است که نسبت به اصل بودن لوازم جانبی موبایل مانند قاب موبایل، هندزفیری، شارژر و سایر لوازم مرتبط دچار سردرگمی شوید. در این مواقع اغلب افراد سعی می‌کنند از دوستان مورد اعتماد یا آشنایان خرید نمایند. با این حال دسترسی به این افراد همیشه مقدور نیست. در این شرایط تنها داشتن شناخت نسبت به این لوازم می‌تواند به ما کمک کند تا خریدی امن و مطمئن داشته باشبم. در این مقاله ما به آموزش نحوه تشخیص شارژر موبایل اصل از تقلبی می‌پردازیم.

یکی از روشهای خرید امن، سایت‌های مورد تایید و شناخته شده در سطح بین المللی هستند. با این حال گاهی کاربران مجبور به خریدی فوری می‌شوند. بعضی مواقع محصولات پیشنهادی بسیار ارزان‌تر از قیمت اصلی آن و به اسم حراج عرضه می‌شوند. در این مواقع از خرید این گونه و لوازم جانبی پرهیز کنید، زیرا قطعاً کالایی تقلبی و به اصطلاح فیک را به شما خواهند فروخت. در ادامه نحوه تشخیص شارژر موبایل اصل از تقلبی را یاد می‌گیریم.

تشخیص باتری اصل از تقلبی

ظاهر

بیشتر باتری‌ها و شارژرهای تلفن همراه بسیار شبیه به هم هستند و شناسایی محصولات اصلی از تقلبی را دشوار می‌کند. در بررسی باتری باید به دنبال نشانه‌هایی مانند چاپ نادرست، غلط املایی، قرار دادن برچسب کج و نشانه‌های نقص در کار باشید. برخی از تولیدکنندگان، برچسب‌های هولوگرام را نیز روی باتری‌های خود قرار می‌دهند که کپی آن توسط جعل‌کنندگان دشوار است. بنابراین به دنبال هولوگرام روی باتری باشید.

ضمانتنامه

باتری‌ها و شارژرهای بازار سیاه به ندرت دارای گارانتی هستند یا خدمات پشتیبانی و سرویس محصولات آسیب دیده را به مشتری ارائه می‌دهند. بنابراین مهم است که رسید هر لوازم جانبی تلفن همراهی را که خریداری می‌کنید نگه دارید تا در صورت معیوب بودن محصول بتوانید ادعای گارانتی داشته باشید. در عکس زیر باتری سمت چپ اصل و باتری سمت راست تقلبی است. با دقت در این عکس متوجه تفاوت‌های بین باتری اصل و تقلبی خواهید شد.

باتری اصل

کابل USB

جریان شارژ خط کابل اصلی می‌تواند به ۱ آمپر برسد، در حالی که جریان شارژ خط کابل فیک معمولاً به ۱ آمپر نمی‌رسد. این حرفه‌ای‌ترین روش شناسایی است، اما به تجهیزات خاصی نیاز دارد. خرید تجهیزات برای شناسایی کابل اصل از تقلبی منطقی و مقرون به صرفه نیست. کاربردی‌ترین و سریع‌ترین روش شناسایی، روش شناسایی با آهنربا است. این روش فقط نیاز به آهنربا و سپس جذب پوسته فلزی USB کابل دارد. اگر حس جذب وجود نداشته باشد، کابل اصل است و اگر حس جذب فلز قوی وجود داشته باشد، اصل نیست. اصل این رویکرد بسیار ساده است. به منظور صرفه جویی در هزینه تولید جنس تقلبی، از آهن فلزی ارزان قیمت استفاده می‌شود.

تفاوت بعدی در ظاهر شارژر اصل و تقلبی در تصویر زیر به وضوح مشاهده می‌شود. شارژر سمت چپ اصل و شارژر سمت راست تقلبی و فیک است. به تفاوت بین انحنای لبه شارژر و یک دست نبودن ورودی کابل آن توجه نمایید.

شارژر اصل

پورت کابل USB

پورت کابل USB اصلی هر شرکتی در مقایسه با کابل پورت تقلبی کوتاهتر است. پلاگین‌های اصلی شامل علامت تجاری شرکت هستند که از پلاگین جعلی سبک‌تر است. کانکتور micro-USB از نظر طول کوچکتر است و نزدیکتر به بدنه متصل می‌شود.پورت جعلی فضای بیشتری بین کانکتور و بدنه شارژر دارد.با دقت به عکس زیر توجه کنید تا متوجه تفاوت های پورت اصلی از تقلبی شوید.

پورت کابل اصلی

نام کمپانی باتری

آرم شرکت همیشه در یک محصول اصلی وجود دارد. این راهی است که شما می‌توانید محصولات اصلی و تقلبی را تشخیص دهید. اگر بر روی کالای تقلبی هم نام شرکت باشد، باید از راه دیگری برای کشف اصل بودن برند استفاده کرد. لوگوی برند شارژر اصلی کمی روشن تر از مدل تقلبی است.

شارژر اصل

اتصال بدنه به دو شاخه

راه بعدی برای تشخیص شارژر اصل از تقلبی بررسی قسمت اتصال بدنه به دو شاخه پریز است. در شارژرهای اصلی، اتصالی که در آن بدنه شارژر با دوشاخه‌های پریز به هم می‌رسد قابل مشاهده است که این مورد در شارژر جعلی وجود ندارد. با دقت به تصویر زیر نگاه کنید. در قسمت علامت‌گذاری شده متوجه تفاوتی که ذکر شد، می‌شویم.

 

شارژر اصل

سخن آخر

در این مقاله به راه‌های نحوه تشخیص شارژر موبایل اصل از تقلبی پرداختیم. همانطور که دیدیم موارد زیادی وجود دارد تا به کمک آن‌ها متوجه اصل یا تقلبی بودن یک شارژر موبایل شویم. در هنگام خرید به تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد توجه نمایید تا خریدی امن و مطمئن را تجربه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *