گوشی موبایل اصل

راه‌های تشخیص اصل یا تقلبی بودن گوشی موبایل

این روزها پیشرفت تکنولوژی تنها در گوشی‌های موبایل با اصالت وجود ندارد. علاوه بر کمپانی‌های معتبر، کارخانه‌های تولیدی موبایل‌های تقلبی هم به مرور زمان پیشرفت کرده اند. تولیدی‌های محصولات تقلبی امروزه در هر بازاری وجود دارند. از بازارهای موبایل و لوازم جانبی آن حتی قاب موبایل گرفته تا سایر لوازم هوشمند همگی با محصولات مشابه تقلبی تهدید می‌شوند. در این بین تشخیص اصالت گوشی موبایل از تقلبی آن برای کاربرانی که تجربه کافی ندارند، کار سختی خواهد بود. به خصوص در شرایطی که محصولات تقلبی به لحاظ ظاهری بسیار شبیه به محصول اصلی هستند. در این مقاله به کاربران راه‌های تشخیص اصل یا تقلبی بودن گوشی موبایل آموزش داده می‌شود.

گوشی موبایل تقلبی

بررسی شماره IMEI گوشی موبایل اندروید

شماره IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) یک شماره منحصر به فرد برای شناسایی یک دستگاه شبکه تلفن همراه است. دارای ۱۵ رقم است و به هر تلفن معتبری که وجود دارد اختصاص داده می‌شود. بررسی شماره IMEI هنگام خرید یک تلفن نو یا دست دوم بسیار کاربردی است زیرا می‌توان از آن برای تأیید مشروعیت تلفن استفاده کرد.

از آنجایی که بسیاری از سایت‌های تجارت الکترونیک شروع به فروش تلفن‌های بازسازی‌شده یا نو کرده‌اند، شماره IMEI می‌تواند جزئیات دیگری از دستگاه را نیز تأیید کند. مدل‌های تقلبی معمولاً یا شماره IMEI ندارند یا از یک شماره جعلی استفاده می‌کنند.

مرحله ۱: برای دریافت شماره IMEI باید * # ۰۶ # را روی تلفن همراه شماره گیری کرد. سپس با رفتن به تنظیمات > درباره دستگاه > وضعیت آن قابل مشاهده است.

مرحله ۲: کاربر پس از دریافت IMEI، باید به سایت imei. info رفته، شماره را در کادر محاوره‌ای وارد کرده و Check را بزند.

مرحله ۳. سیستم به طور خودکار اطلاعات تلفن را نمایش می‌دهد. اگر چیزی غیر از شماره IMEI، نشان داده شد، گوشی موبایل مورد نظر از یک مارک جعلی است.

بررسی شماره IMEI گوشی موبایل آیفون

تأیید تقلبی یا اورجینال بودن برای گوشی آیفون مشابه همان روشی است که اصالت گوشی اندروید را نشان می‌دهد.

مرحله ۱: در ابتدا بابد شماره سریال دستگاه را در اسلات سیم کارت یا با رفتن به Settings>General>About پیدا کرد.

مرحله ۲: پس از دریافت آن، به سایت checkcoverage. apple. com مراجعه شود.

مرحله ۳: از کاربر خواسته می‌شود سریال خود را وارد کند. پس از وارد کردن شماره و کد تایید، Continue انتخاب شود. اگر گوشی جعلی باشد، «شماره سریال نامعتبر» نشان داده می‌شود.

بررسی اصالت موبایل

بررسی بازسازی شدن گوشی موبایل

مرحله ۱: شماره #۷۸۶# در تلفن همراه شماره گیری شود.

مرحله ۲: روی گزینه View کلیک شود.

مرحله ۳: در گزینه View  «وضعیت Reconditioned» انتخاب شود.

مرحله ۴: اگر «بله» را نشان داد به این معنی است که گوشی موبایل بازسازی شده است؛ در غیر این صورت «خیر» را نشان می‌دهد.

ظاهر گوشی موبایل

در نگاه اول یک گوشی تقلبی ممکن است شبیه به یک مدل اصلی به نظر برسد. در مقایسه دقیق تر، ممکن است بتوان برخی از تفاوت‌های آشکار را بین یک اصل و یک تقلبی شناسایی کرد، مانند: رنگ، محل دکمه ها، اندازه یا املای نام برند. بااین حال، بعضی از گوشی‌های تقلبی بسیار حرفه‌ای بازسازی شده‌اند. جعل‌کنندگان می‌توانند جزئیات طراحی را تا جزییات جزئی تقلید کنند که تشخیص اصل بودن گوشی را بسیار دشوار سازد. اگر کاربر بتواند شخصاً محصول را مشاهده کند، ممکن است متوجه تفاوت‌هایی شود. تفاوت‌هایی مانند وزن، اندازه صفحه، محل دکمه‌ها و باتری، کیفیت چاپ و رنگ آمیزی، عملکردهای اضافه شده یا از دست رفته، برچسب‌ها و هولوگرام‌های کنترل کیفیت و یک کلیت ازعدم کیفیت شود.

شناخت تلفن همراه مورد نظر

مهم است که کاربر قبل از خرید یک گوشی جدید کمی تحقیق کند. متقاضیان فقط باید گوشی ساخته شده توسط سازندگان قابل اعتماد را خریداری کنند. قبل از خرید، باید از شماره مدل خاص گوشی، رنگ‌های موجود، ویژگی‌ها، نرم‌افزار و سخت‌افزار و ضمانت‌نامه‌ای برای محصول مطلع شوند. اطلاعات مربوط به یک مدل خاص از تلفن را می‌توان در وب سایت سازنده یا از طریق یک خرده فروش ثبت شده یافت. هنگامی که کاربر این اطلاعات را داشته باشد، شناسایی یک گوشی اصل آسان‌تر می‌شود.

بررسی اصالت موبایل

امکانات گوشی موبایل

تلفن‌های تقلبی می‌توانند ویژگی‌های متفاوتی نسبت به مدل‌های اصلی داشته باشند، مانند دو سیم‌کارت، تلویزیون آنالوگ و غیره. لازم است شماره مدل و مشخصات فنی تلفن اصلی مد نظر پیش از خرید، بررسی شود. همچنین به نظر می‌رسد که تلفن‌های تقلبی اغلب ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که یا وجود ندارند یا آنطور که گفته می‌شود نیستند. به عنوان مثال، ممکن است گفته شود دوربین‌های داخلی ۸ مگاپیکسلی هستند در حالی که نیستند؛ یا GPS را ارائه می‌دهند، در حالی که ندارند. همچنین ممکن است تلفن‌های تقلبی از نظر رنگ، ظرفیت حافظه، مگاپیکسل دوربین، کیفیت صفحه نمایش و سیستم عامل با گوشی‌های اصلی متفاوت باشند. برای اطمینان از اصل بودن گوشی، مقایسه ویژگی‌های فنی بسیار مهم است.

عملکرد

تلفن‌های بازار سیاه از قطعات غیر استاندارد و ارزان ساخته می‌شوند. این نوع از گوشی‌ها اغلب بر روی سیستم عامل‌های درجه دوم یا غیرقانونی کار می‌کنند. جعل‌کنندگان از چیپ‌ست‌های ارزان‌قیمت نسل قدیمی استفاده می‌کنند. چیپ‌ست‌ها ممکن است عملکردی مشابه مدل‌های اصلی داشته باشند، اما سرعت پردازش بسیار پایین‌تری دارند. اگر کاربر یک گوشی جعلی خریداری کرده باشید، پس از روشن کردن آن، خیلی سریع متوجه تقلبی بودن آن خواهد شد. سرعت پردازش موارد تقلبی بسیار پایین‌ است. سیستم‌عامل‌ها عملکردهایی ناقص دارند و ممکن است تلفن با نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی وابسته با آنها سازگار نباشد.

دسترسی

تلفن‌های همراه تقلبی زمانی به بازار می‌آیند که مدل اصلی موجود نباشد یا در دسترس نباشد. سازندگان گوشی‌های تقلبی زمانی که تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر بگویند که یک مدل موجود نیست یا در دسترس نیست، شروع به فعالیت می‌کنند. گوشی‌های تقلبی به سرعت روی وب سایت‌های حراج و از طریق فروشندگان نامعتبر ظاهر می‌شوند. همچنین زمانی که یک گوشی در رنگ‌های خاصی در دسترس نباشد نیز این امر رایج است. زمانی که موبایل اصلی بیشترین تقاضا را دارد، جعل‌کنندگان از این فرصت برای فریب مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی راه‌های تشخیص اصل یا تقلبی بودن گوشی موبایل پرداختیم. به کمک این راه‌ها اصالت گوشی موبایل مورد نظر بررسی شده و می‌توان با اطمینان آن را خریداری کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و شناخت راه‌های تشخیص بیشتر می‌توانید به این سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *