اپلیکیشن نظارت

معرفی پنج اپلیکیشن موبایل برای کنترل فرزندان

در گذشته کودکان تنها جذب لوازم جانبی موبایل مانند قاب گوشی یا در نهایت پخش مسیقی از گوشی همراه می‌شدند. این روزها با شیوع ویروس کرونا و آنلاین شدن کلاس‌ها هر داش آموزی ملزم به داشتن یک موبایل است. در کنار جنبه تحصیلی، کودکان و نوجوانان وقت بسیاری را در فضای موبایل و فضای مجازی می‌گذرانند. سردرآوردن از کارهایی که کودکان و نوجوانان به صورت آنلاین انجام می‌دهند، می‌تواند یک چالش واقعی باشد. در این مقاله به معرفی پنج اپلیکیشن موبایل برای کنترل فرزندان می‌پردازیم. این برنامه‌ها شما این امکان را می‌دهد تا طیف وسیعی از فعالیت‌ها را مشاهده کنید، مانند توجه به مدت زمانی که فرزندانتان آنلاین می‌گذرانند.

در حال حاضر کودکان و نوجوانان بر حسب شرایط، از مجموعه‌ای از فناوری‌ها استفاده می‌کنند و بحث رفاه دیجیتالی آن‌ها مهم‌تر از همیشه است. برنامه‌های کنترل فعالیتهای کودکان و نوجوانان به شما این امکان را می‌دهند که نه تنها دسترسی به تلفن فرزندتان را کنترل کنید، بلکه مطمئن شوید که او زمان زیادی را برای برنامه‌ها یا بازی‌های خاص صرف نمی‌کند. در این مقاله به معرفی پنج اپلیکیشن موبایل برای کنترل فرزندان می‌پردازیم که به شما این امکان را می‌دهد تا طیف وسیعی از فعالیت‌ها را مشاهده کنید. برای مثال توجه به مدت زمانی که فرزندانتان آنلاین می‌گذرانند.

Qustodio

Qustodio برای دستگاه‌های موبایل iPhone، iPad، Windows PC، Mac،  Android، Kindle، رایگان است. این برنامه به دلیل تطبیق‌پذیری مطلق بسیار محبوب است. Qustodio بر روی تلفن‌های هوشمند، تبلت ها، رایانه‌ها و حتی دستگاه‌های Amazon Kindle کار می‌کند. بسیار منعطف با ویژگی‌های فراوان. هنگامی که برنامه Qustodio را در دستگاه فرزند خود دانلود کردید، می‌توانید ببینید که فرزند شما چه کار می‌کند. همچنین از چه سایت‌هایی بازدید می‌کند و از چه برنامه‌هایی استفاده می‌کند. می‌توانید محدودیت‌های استفاده را ارائه کنید. فیلترهایی را برای مسدود کردن محتوای نامناسب تنظیم کنید؛ حتی اگر کاربر مرورگر وب خود را روی حالت خصوصی تنظیم کرده باشد.

یکی از مزیت‌های بزرگ این برنامه این است که Qustodio می‌تواند بر روی پلتفرم‌های متعدد مانند iOS، Android، Mac، Windows و دستگاه‌های Kindle استفاده شود. یعنی اگر آیفون دارید و فرزندتان از تلفن اندرویدی استفاده می‌کند، همچنان می‌توانید کودک را زیر نظر داشته باشید. به عنوان مثال، با Screen Time اپل این امکان وجود ندارد، در حالی که Family Time Android فقط به صورت اندروید به اندروید کار می‌کند. در تلفن‌های اندرویدی، Qustodio به شما امکان می‌دهد پیامک‌های فرزندتان و افرادی که با آن‌ها تماس می‌گیرند را ببینید و موقعیت مکانی فرزندتان را ردیابی کنید.

Qustodio

Apple Screen Time

Apple Screen Time برای iPhone، iPad و iPod touch، رایگان است. اپل Screen Time را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد و این یک راه عالی برای دیدن دقیق زمان صرف شده روی برنامه ها، وب سایت‌ها و موارد دیگر است. تنظیم آن آسان است: برای مثال، Screen Time را از تنظیمات انتخاب کنید، آن را روشن کنید و «This is My Child’s iPhone» را انتخاب کنید. سپس می‌توانید تنظیماتی را در تلفن کودک یا در صورت تنظیم Family Sharing، از دستگاه Apple خود ایجاد کنید.

تنظیمات شامل Downtime است، به این معنی که در زمان‌های تعیین‌شده، تلفن فقط می‌تواند برای تماس‌های تلفنی و برنامه‌های تأیید شده استفاده شود. محدودیت‌های برنامه وجود دارد، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که دسته‌هایی از برنامه‌ها، مانند بهره‌وری، در دسترس هستند در حالی که بازی‌ها قابل دسترسی نیستند. اپل گزارش‌های منظمی از استفاده از صفحه نمایش برای شما ارسال می‌کند. این برنامه برای بزرگسالان نیز به همان اندازه مفید است.

زمان نمایش اپل

Parental Control – Screen Time & Location Tracker

این برنامه برای دستگاه‌های اندروید رایگان است. برنامه Parental Control، یکی از ردیاب‌های کلیدی برای تلفن‌های اندرویدی است و والدین را قادر می‌سازد تا زمان صرف شده در دستگاه‌ها را نظارت و مدیریت کنند. والدین می‌توانند ببینند از چه برنامه‌هایی و برای چه مدت استفاده می‌شود. به علاوه اگر کودکی سعی کند برنامه جدیدی را روی تلفن خود نصب کند، اعلانی دریافت می‌کنند. همچنین به این معنی است که والدین می‌توانند بفهمند فرزندانشان دقیقاً از چه وب سایت‌هایی بازدید می‌کنند. یک نسخه Premium نیز در دسترس است که فراتر می‌رود و محدودیت‌های زمانی روزانه را برای برنامه‌های انتخابی تعیین می‌کند و همچنین امکان توقف فوری روی دستگاه کودک را دارد. همچنین ردیابی موقعیت مکانی GPS وجود دارد تا بتوانید بدانید فرزندانتان کجا هستند. می‌توان آن را از طریق هر مرورگری کنترل کرد و خود برنامه در پس زمینه اجرا می‌شود.

Kids Place – Parental Control & Child Lock

Kids Place برای دستگاه‌های اندروید رایگان است. این یک برنامه عالی برای زمانی است که بچه‌ها می‌خواهند تلفن شما را قرض بگیرند. هنگامی که برای اولین بار وارد Kids Place می‌شوید، یک پین تنظیم می‌کنید که برای خروج از برنامه برای دیگران لازم است، اما پس از ورود به سیستم، از داده‌های شخصی شما محافظت می‌کند و فرزندانتان را محدود می‌کند که فقط از برنامه‌های مورد تأیید شما استفاده کنند. Kids Place همچنین مطمئن می‌شود که بچه‌های شما نمی‌توانند در دستگاه شما کاری انجام دهند که برای شما هزینه داشته باشد.برای مثال برقراری تماس تلفنی، ارسال پیامک یا دانلود برنامه‌های جدید. علاوه بر این، می‌توانید تماس‌های دریافتی را هنگامی که این برنامه در حال اجرا است، مسدود کنید و تمام سیگنال‌های بی‌سیم را غیرفعال کنید. همچنین چندین پروفایل کاربری داشته باشید.

Kids Place

AppLock

این برنامه برای دستگاه‌های اندروید رایگان است. به کمک آن، هر برنامه‌ای که انتخاب کنید می‌تواند در تلفن شما قفل شود. AppLock بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد و از ۲۴ زبان پشتیبانی می‌کند. می‌توان پیامک ها، مخاطبین، جیمیل، فیس بوک و غیره را برای محافظت از حریم خصوصی خود قفل کرد. شما می‌توانید دسترسی به عکس و ویدیو را هم کنترل کنید. می‌توانید تصاویر و ویدیوهای انتخاب شده را طوری تنظیم کنید که از گالری عکس خود ناپدید شوند. همچنین به شما امکان می‌دهد تنظیمات و Google Play را قفل کنید تا نگران دسترسی فرزندانتان به برنامه‌های دیگر نباشید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی پنج اپلیکیشن موبایل برای کنترل فرزندان پرداختیم. گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها مراقب فرزندان خود و نحوه استفاده آن‌ها از تلفن‌های هوشمند و… باشید. در بین برنامه های معرفی شده، Qustodio، ردیابی موقعیت مکانی را هم ارائه می‌دهد و روی چندین سیستم عامل کار می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *