apple-vs-samsung

گوشی موبایل سامسونگ یا اپل

این روزها کمپانی‌های گوشی موبایل سامسونگ و اپل هر کدام طرفداران خود را دارند. طرفدارانی که سرسختانه از کمپانی مورد علاقه خود دفاع می‌کنند و خریدار محصولاتشان هستند. دنیای لاوزم جانبی این دو کمپانی مانند قاب موبایل هم از این رقابت جدا نیست. با این حال، به راستی کدام یک از کمپانی‌های اپل یا سامسونگ بهتر است؟ یا به عبارت دیگر، کدام انتخاب بین گوشی موبایل سامسونگ یا اپل هوشمندانه‌تر است؟ در این مقاله به برررسی تفاوت‌هایی بین گوشیهای موبایل این دو کمپانی می‌پردازیم.

اپل و سامسونگ غول‌های دنیای گوشی‌های هوشمند هستند، اما بهترین برند برای خرید کدام است؟ در اینجا، ویژگی‌هایی که این دو را از هم متمایز می‌کند را بررسی می‌کنیم. اگر هدف یک تلفن همراه گران‌قیمت باشد، آیفون اپل و سری گلکسی اس سامسونگ، دو تا از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار خواهند بود. هرساله این گوشی‌ها با جدیدترین ویژگی‌ها، فناوری دوربین و طراحی‌های برتر بازار با هم رقابت می‌کنند.

اپل یا سامسونگ

Apple iPhone در مقابل Samsung Galaxy S

در این مقایسه، تنوع گوشی‌های هوشمند را محدود کرده و تنها این دو غول فناوری در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

طراحی ظاهری موبایل

آیفون‌های اپل از زمانی که آیفون گرد و با پشت پلاستیکی برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ عرضه شد، راه درازی را پیموده‌اند. مدل‌های جدیدتر اکنون از شیشه‌ای زیباتر و طراحی فولاد ضد زنگ بهره می‌برند. یکی از ویژگی‌های متمایز آیفون‌ها «بریدگی» در قسمت بالای آن است. این قسمت دوربین جلو و سنسور قفل‌گشایی با چهره را در خود جای داده است.

مانند اپل، گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ نیز از طراحی پلاستیکی دور شده اند. S۶ Edge اولین مدلی بود که در سال ۲۰۱۵ از نمایشگر نوآورانه «دو لبه» خود استفاده کرد و از آن زمان با نمایشگرهای بزرگتر و حاشیه‌های نازک تر، این محدوده تکامل یافته است. سامسونگ اکنون از دوربین‌های جلویی ظریف‌تری استفاده می‌کند. یک سوراخ کوچک برای قرار دادن لنز به جای یک بریدگی بر روی آن تعبیه شده است. در هر دو مورد، جدیدترین فناوری‌های صفحه نمایش، با وضوح بالا، تصاویر واضح و رنگ‌های دقیق وجود دارد.

Phone design Read more: https://www.which.co.uk/reviews/mobile-phones/article/apple-iphone-vs-samsung-galaxy-mobile-phones-aZL5V5m4UGbw - Which?

اندازه و وضوح صفحه‌نمایش

اپل سه نسخه از آیفون ۱۳ را ارائه می‌کند. ۱۳ و ۱۳ پرو در واقع صفحه نمایش هم اندازه‌ای دارند – ۶.۱ اینچ و وضوح یکسان – ۱۱۷۰ x ۲۵۳۲. آیفون ۱۳ مکس بزرگتر است، با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی و وضوح ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸. از طرف دیگر، سامسونگ رویکرد کمی متفاوت دارد. S۲۱ «استاندارد» دارای صفحه نمایش ۶.۲ اینچی (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰) است و S۲۱ Plus با همان رزولوشن به ۶.۷ اینچ می‌رسد. S۲۱ Ultra دارای صفحه نمایش ۶.۸ اینچی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ است. این دو گوشی دارای نمایشگرهای متفاوتی هستند.

جدیدترین آیفون‌ها دارای صفحه نمایش Super Retina XDR OLED هستند در حالی که مدل‌های جدید سامسونگ با نمایشگر Dynamic AMOLED عرضه می‌شوند. نمایشگرهای AMOLED امکان کنترل هر پیکسل را فراهم می‌کنند که در تئوری کیفیت تصویر بهتری را تولید می‌کند. AMOLEDها همچنین مصرف انرژی کلی بهتری نسبت به OLED دارند، اما می‌توانند هنگام نمایش رنگ‌های روشن‌تر از قدرت بیشتری استفاده کنند و به اندازه نمایشگرهای OLED در نور خورشید قابل مشاهده نیستند. یکی از مهم‌ترین عوامل برای بسیاری از افراد اندازه گوشی است. باید به خاطر داشت که با نسبت‌های مختلف صفحه نمایش به بدنه، ابعاد فیزیکی، نشانگر بهتری نسبت به اندازه نمایشگر است.

دوربین

دوربین‌ها عاملی هستند که تقاضا برای بسیاری از تلفن‌های رده بالا را افزایش می‌دهند. آیفون ۱۲ اپل شامل ۱۲ مگاپیکسل عریض و ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض در آیفون ۱۳ می‌شود. ۱۳ پرو یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی اضافی و یک لنز TOF (زمان پرواز) به آن اضافه می‌کند. کمک به بهبود جلوه‌های عکس هر سه مدل دارای دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. سامسونگ در S۲۱ استاندارد دارای یک آرایه لنز سه‌گانه است – لنز ۱۲ مگاپیکسلی عریض، ۶۴ مگاپیکسل تله فوتو و ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض. این همان Pro است، اما Ultra با لنزهای زاویه باز ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی تقویت می‌شود.

کاربران دارای Samsung Galaxy می‌توانند از «Scene Optimiser» برای تنظیم خودکار و بهبود کیفیت صحنه زمانی که دوربین شی یا صحنه را در کادر تشخیص می‌دهد، استفاده کنند. حالت‌ها شامل غذا، حیوانات، فضای سبز، سواحل و غروب خورشید است. اپل هم در بخش دوربین نیز کم کاری نکرده است. طیف وسیعی از جلوه‌های پس از پردازش واقعاً مفید و چشمگیری را برای بهبود عکس‌های کاربران ارائه می‌دهد. ویژگی‌هایی مانند Smart HDR که ترکیب چندین عکس برای ساخت بهترین عکس، و امکان تغییر عمق میدان تصاویر پس از گرفتن آن‌ها است. هر کدام از دو گوشی هوشمند که انتخاب شود میتوان مطمئن بود که مجهز به بهترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های دوربینی هستند.

cameras

فضای ذخیره سازی

کاربران اپل مدت هاست که با مشکلات کمبود فضای گوشی خود دست و پنجه نرم می‌کنند. آیفون‌ها برای افزایش حافظه داخلی کارت میکرو اس‌دی ندارند، بنابراین قبل از خرید باید به دقت در مورد پیکربندی فضای ذخیره‌سازی فکر کرد. همچنین از امسال کاربران سامسونگ هم این مشکل را خواهند داشت. هیچ یک از سری جدید S۲۱ دارای اسلات کارت میکرو اس دی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی نیستند. بنابراین تصمیم گیری در مورد مقدار حجم حافظه مورد نیاز قبل از خرید بسیار مهم است. مدل‌های آیفون ۱۳ و سامسونگ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شوند که برای اکثر افراد کافی است. S۲۱ Ultra با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در دسترس بوده و آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز تا ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارند.

سخن آخر

در این مقاله  این پرسش بررسی شد که کدام انتخاب بین گوشی موبایل سامسونگ یا اپل هوشمندانه‌تر است؟ چند عامل مهم از جمله طراحی ظاهری گوشیهای موبایل، دوربین، فضای ذخیره‌سازی و.. بین گوشی‌های این دو کمپانی غول پیکر بررسی شد. همانطور که دیده شد هر دو از جزییات دقیق و کاملی برخوردار هستند. در این بین اگر هزینه ملاک نباشد، می‌توان بر اساس سلیقه شخصی خرید کرد. برای اطلاع از مقایسه‌های بیشتر می‌توانید به این سایت هم مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *