محافظت از موبایل

۱۴ نکته برای نگهداری مناسب گوشی موبایل

گوشی‌های هوشمند به یک ضرورت در زندگی امروزی همه ما تبدیل شده‌اند. کاربران از آن‌ها برای انجام هر کاری که زندگی را آسان‌تر و شادتر کند، استفاده می‌کنند. هر روز که می‌گذرد، گوشی‌های هوشمند و اکسسوری‌های آن‌ها مانند قاب موبایل، پیشرفت‌ها و تغییراتی پیدا می‌کنند که آن‌ها را به یک دستگاه ضروری‌تر برای ما تبدیل می‌کند. با این حال، برای راحتی در استفاده از گوشی همراه مهم است که گوشی هوشمند در شرایط فیزیکی خوبی نگه داری شود. ما در این مقاله قصد داریم ۱۴ نکته برای نگهداری مناسب گوشی موبایل به شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

صفحه نمایش

۱. استفاده از محافظ صفحه نمایش

برای جلوگیری از نشستن آلودگی و گرد و غبار روی صفحه نمایش، باید از یک محافظ صفحه نمایش کمک گرفت. ذرات آلاینده می‌توانند به صفحه نمایش گوشی موبایل آسیب برسانند. همچنین، محافظ صفحه نمایش حداکثر محافظت را از گوشی موبایل در برابر هرگونه خط و خش یا شکستگی تامین می کند.

۲. یک کیس مناسب برای موبایل خریداری شود

برای محافظت از گوشی موبایل در شرایط خوب، باید قاب محکم و مناسبی تهیه شود که کاملاً متناسب با گوشی موبایل مورد نظر باشد. برای همه برندهای گوشی هوشمند در بازار کیس های متنوعی موجود است. کاربران باید با توجه به ترجیحات خود یکی را انتخاب کنند. قاب‌های موبایل نه تنها تمام خطرات احتمالی که متوجه گوشی موبایل کاربر است را رفع می کند، بلکه زیبایی و جذابیت بیشتری به ظاهر آن می‌بخشد.

محافظت از گوشی

۳. گوشی موبایل دور از رطوبت نگه داری شود

رطوبت و آب دشمنی برای گوشی هوشمند محسوب می‌شوند. بنابراین، آن را در مکان‌هایی که رطوبت بالایی دارند، مانند حمام و استخر، نباید رها کرد زیرا ممکن است باعث آسیب شوند. همچنین هرگز نباید گوشی خود را با دست خیس نگه داشت. در صورت آسیب دیدن توسط آب، باید موبایل را برای جلوگیری از سوختگی، هر چه زودتر به تعمیرگاه معتبر تلفن همراه برد.

۴. گوشی موبایل دور از گرما نگه داری شود.

گرما بدترین مورد برای گوشی هوشمند است. نه تنها باتری گوشی کاربران را سریعتر از هر عامل دیگری خراب می‌کند، بلکه به ظاهر آن نیز آسیب می‌رساند. بنابراین، آن را در یک ماشین داغ یا هر جای دیگری زیر نور مستقیم آفتاب نباید رها کرد.

۵. گوشی موبایل تمیز نگه داشته شود.

اگر کاربران می خواهند گوشی همراهشان شرایط خوبی داشته باشد، باید آن را مرتب تمیز کنند. برای تمیز کردن گوشی موبایل مراحل زیر باید دنبال شود.

  • ابتدا گوشی موبایل خاموش شود
  • سپس از پارچه تمیزکننده مخصوص آن استفاده شود.(اگر پارچه مخصوص در دسترس نیست، می‌توان از هر پارچه نرم و بدون پرز دیگری هم استفاده کرد).
  • پارچه را کمی مرطوب کرده و به سطوح گوشی موبایل بکشید.

هرگز از دستمال کاملاً خیس،حلال‌های پاک کننده، پاک کننده‌های خانگی یا الکل و غیره استفاده نشود.

۶. باتری موبایل در بهترین حالت نگه داری شود.

اگر کاربران میخواهند باتری موبایل در بهترین حالت باشد، باید همیشه باتری گوشی خود را کاملاً متعادل نگه دارند. باتری بیش از حد شارژ نشود و از بیست درصد شارژ هم پایینتر نیاید. همچنین همیشه گوشی موبایل را با شارژر اصلی شارژ کنند. ترجیحاً از شارژر سریع استفاده نشود.

۷. با احتیاط از تلفن همراه استفاده شود.

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند قطعه قابل لمسی است که کاربران تمام مدت استفاده از موبایل با آن سرو کار دارند. با این حال، صفحات نمایش بسیار ظریف و مستعد هر گونه شکستگی هستند. بنابراین، برای جلوگیری از هر گونه آسیب به صفحه نمایش، باید مطمئن شد که همیشه با احتیاط از گوشی موبایل استفاده شود. همچنین از خراشیدگی و آسیبی که منجر به ترک خوردن آن می‌شود، خودداری شود.

نگهداری از گوشی موبایل

۸.از گوشی خود در برابر دمای شدید محافظت کنید

برای محافظت هر چه بهتر از گوشی هوشمند،باید آن را از شرایط آب و هوایی شدید دور نگه داشت. صفحه نمایش گوشی بسیار حساس است و اگر آن را در مناطق سرد یا گرم شدید رها شود ممکن است ترک بخورد یا به سادگی بشکند.

۹. برنامه‌ها و فایل‌های رسانه‌ای تنها از منابع معتبر دانلود شود.

برای اطمینان از عملکرد عالی گوشی موبایل، همیشه باید برنامه‌ها و فایل‌های رسانه‌ای از منابع معتبر دانلود شود.در غیر این صورت، این احتمال وجود دارد که تلفن موبایل توسط ویروس‌ها یا بدافزارهایی که می‌تواند برای همیشه به تلفن آسیب برساند، آلوده شود.

۱۰. هنگام شارژ از گوشی موبایل استفاده نشود.

اگر کاربران می خواهند عمر باتری گوشی هوشمندشان را بهبود ببخشند، هرگز از گوشی مویایل در هنگام شارژ شدن استفاده نکنند.

۱۱. از دانلود برنامه‌های غیر ضروری خودداری شود

هر دو برنامه گوگل و اپل استور میلیون‌ها برنامه دارند؛ اما کاربران فقط باید برنامه‌هایی را دانلود کنند که به آنها نیاز دارند. از دانلود برنامه‌های غیر ضروری خودداری شود؛ زیرا حافظه گوشی را مصرف کرده و در نتیجه عملکرد گوشی کاهش می‌یابد.

۱۲. سیستم عامل تلفن به روز شود.

کاربر چه صاحب یک آیفون یا یک گوشی هوشمند اندرویدی باشد، باید سیستم عامل آن را به آخرین نسخه به روز کند. آخرین نسخه‌های نرم‌افزار دستگاه معمولاً با رفع اشکال‌ها برای عملکرد بهتر و همچنین امنیت بیشتر ارائه می‌شوند.

۱۳.گوشی موبایل بهینه شارژ شود.

اکثر کارشناسان بر این باورند که باید گوشی همراه را بین ۴۰ تا ۸۰ درصد شارژ نگه داری کرد. بنابراین، باید سعی شود به جای شارژ روزانه تا ۱۰۰ درصد، گوشی به طور مکرر در زمان‌های مختلف شارژ شود.

۱۴. گوشی هوشمند نیاز به یک شروع جدید دارد.

گوشی‌های هوشمند دقیقاً مانند رایانه‌های کوچک هستند و برای شروع دوباره باید هر یک یا دو روز یکبار ریستارت شوند. با انجام این کار، آن‌ها بسیار سریعتر و روان‌تر می‌شوند؛ زیرا تمام اشکالاتی که می‌توانند عملکرد دستگاه را مختل کنند، برطرف شده اند.

سخن آخر

در این مقاله ۱۴ نکته برای نگهداری مناسب گوشی موبایل به شما ارائه شد. برای اطلاع از نکات بیشتر میتوانید به این سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *