فناوری 2021

۴ فناوری برتر موبایل قابل توجه در سال ۲۰۲۱

آیا می‌دانید روند فناوری موبایل در سال ۲۰۲۱ چگونه گذشته است؟ امروزه گوشی‌های هوشمند در همه جا حاضر شده‌اند و به راحتی برای همه قابل دسترسی هستند. دیگر پیشرفت در این حوزه محدود به تنوع و ارتقا لوازم جانبی مانند قاب موبایل نیست. این روزها دنیا توسط غول‌های بزرگ تکنولوژی پیش برده می‌شود.
هم توسعه‌دهندگان باتجربه، هم کارآفرینی که برای اولین بار برنامه‌های کاربردی را انجام می‌دهد، هر دو به یک اندازه به پیشرفت فناوری کمک می‌کنند. در این مقاله به معرفی ۴ فناوری برتر موبایل قابل توجه در سال ۲۰۲۱، سالی که گذشت، می‌پردازیم. دگرگونی‌های فناوری با سرعتی بی‌سابقه در حال وقوع است که قبلاً هرگز شاهد آن نبودیم. بنابراین باید منتظر اخبار بسیار جالب و بزرگی از دنیای موبایل باشیم.
تکنولوژی2021

 mHealth و توسعه برنامه‌های متمرکز بر مراقبت‌های بهداشتی

تمرکز بر برنامه‌های موبایلی مراقبت‌های بهداشتی ویژگی جدیدی نیست. از افراد آگاه به سلامت و تناسب اندام گرفته تا متخصصان و سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی، همه در حال حرکت به سمت مراقبت‌های بهداشتی هستند. در حال حاضر، بیش از ۳۱۸۰۰۰ اپلیکیشن متمرکز بر سلامت و تناسب اندام در فروشگاه گوگل پلی و اپ استور اپل وجود دارد.

مدیر عامل اپل، تیم کوک در مصاحبه‌ای گفته است: «اگر به آینده نزدیک شوید و به گذشته نگاه کنید و این سوال را بپرسید که» بزرگترین کمک اپل به نوع بشر چه بوده است”، این موضوع در مورد سلامتی خواهد بود. این بیانیه در ادامه نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری بر بخش مراقبت‌های بهداشتی تمرکز کرده‌اند و پیشرفت‌هایی که در این عرصه شاهد آن هستیم.

از آنجایی که هم اپل و هم گوگل به تاکید بر برنامه‌های سلامت ادامه می‌دهند، این بخش نیز در سال‌های آینده پیشرفت سریعی را شاهد خواهد بود. افزایش آگاهی فردی و ترغیب سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به منظور گنجاندن فناوری در برنامه‌های مراقبتی، این پتانسیل را دارد که مشارکت بیمار را در رژیم سلامت خود افزایش دهد و نتایج کلی را بهبود بخشد.

برنامه‌های mHealth توسعه‌یافته سفارشی کاملاً آماده هستند تا با کمک در پزشکی از راه دور به ارائه مراقبت‌های بهداشتی در هر مرحله از مرحله پیشگیرانه، تشخیصی، درمانی و حتی در مرحله پس از درمان کمک کنند.

از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که از یادگیری ماشین برای تسهیل تشخیص استفاده می‌کنند تا چت‌بات‌های پزشکی و دستیاران پزشکی و پرستاری مجازی، دامنه کاربردهای پزشکی نامحدود است و پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد که در طول سال‌های پیش رو تغییر چشمگیری خواهد کرد.

فناوری موبایل 2021

کنترل لوازم و دستگاههای هوشمند به کمک اینترنت موبایل

صنعت IoT در حال حاضر در حال رونق است. هر روز شاهد افزایش تعداد دستگاه‌های متصل به هم در دسترس برای مصرف کنندگان هستیم. از پوشیدنی‌های هوشمند مانند ساعت‌ها گرفته تا لوازم خانگی هوشمند که تحت اینترنت اشیا به هم متصل شده‌اند. همگامی این لوازم با گوشی موبایل در سال آینده بیشتر هم خواهد شد.

با خرید Fitbit توسط گوگل در نوامبر سال جاری، تمرکز این شرکت بر روی فناوری پوشیدنی و توسعه برنامه‌های تلفن همراه که با سایر دستگاه‌های هوشمند ادغام می‌شوند، به وضوح مشهود است. به زودی شاهد افزایش برنامه‌های اندروید و iOS در حال توسعه و ادغام با دستگاه‌های قابل کنترل زیادی خواهیم بود.

افزایش هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های موبایل

هوش مصنوعی و زیرمجموعه‌های مختلف آن مانند یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی به سرعت در حال پذیرفتن در دنیای موبایل هستند. در حال حاضر شاهد تاثیر گسترده‌ای بر صنعت اپلیکیشن‌های موبایل هستیم. این روزها توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های بیشتری به دنبال ادغام هوش مصنوعی هستند.

ماهیت همه کاره هوش مصنوعی راه‌های متعددی را برای نوآوری در دنیای توسعه برنامه‌های تلفن همراه باز کرده است. اپل همچنین در رویداد WWDC خود از Core ML ۳ رونمایی کرد. چارچوب مدل یادگیری ماشینی برای توسعه دهندگان iOS در نظر گرفته شده است که به دنبال تعبیه هوش مصنوعی در برنامه‌های خود است. این فرآیند شامل توسعه برنامه‌های تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

همچنین شاهد افزایش برنامه‌های تلفن همراه با چت‌بات‌ها و برنامه‌هایی هستیم که علاوه بر رابط گرافیکی بر روی رابط صوتی کار می‌کنند. بر اساس یک گزارش کسب و کار داخلی، ۸۰ درصد از شرکت‌ها به دنبال گنجاندن چت بات‌ها در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های تلفن همراه خود تا پایان سال هستند.

کاربران روز به روز بیشتر به سمت دسترسی به سرویس ۲۴×۷ می‌روند. ادغام ربات‌های ۲۴×۷ مبتنی بر هوش مصنوعی، هدف جدیدی در برنامه‌های تلفن همراه خواهد بود.

رابط کاربری صوتی با استفاده از دستیارهای مجازی مبتنی بر صدا، تجربه‌ای بدون استفاده از دست را برای کاربران فراهم می‌کند. استفاده از VUI در ترکیب با رابط کاربری گرافیکی معمولی در اپلیکیشن‌های موبایل به ابزاری قدرتمند برای کاربران تبدیل می‌شود.

توسعه اپلیکیشنها برای دستگاه‌های تاشو

عصر گوشی‌های تاشو قطعاً در راه است. این تغییر در حال حاضر با معرفی گلکسی فولد سامسونگ آغاز شده است. تعدادی از دستگاه‌ها برای عرضه در سال جدید برنامه ریزی شده اند. گوگل هم مدت‌هاست که خود را برای این تغییر آماده می‌کند. گوشی تاشو اپل هم به زودی به بازار می‌آید. رابط چند پنجره‌ای که دستگاه‌های تاشو وعده می‌دهند می‌تواند به کاربران اجازه دهد چند کار را همزمان انجام دهند. یعنی کاربران می‌توانند چندین برنامه را با هم اجرا کنند.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی ۴ فناوری برتر موبایل قابل توجه در سال ۲۰۲۱ پرداختیم. ایده‌هایی که از سالهای پیش برنامه ریزی می‌شدند. این ایده‌ها در سالی که گذشت عملی شدند و در سالهای آینده به بهترین حالت خود ارتقا پیدا می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *